משחק אקראי: חתול רחוב

משהו שראיתי באחת הקבוצות בפייסבוק ומאוד אהבתי: משחק אקראי!

עבור הנסיון הראשון, בחרתי לדבר על Alley Cat: זה משחק של חברת Synapse משנת 1983. מי שמכיר אותו, כנראה משייך אותו לימי ה-DOS המוקדמים, אבל מעטים יודעים שהוא בכלל התחיל את דרכו על מחשבי אטארי (סדרת ה-8 ביט, כמו Atari 400).

בעברית נתנו לו מגוון כינויי חיבה כמו "חתול קופץ", "חתול רחוב", "אלי החתול" (בגלל המלה Alley שנשמעת דומה, אבל משמעותה "סמטה") או סתם "החתול" לעצלנים במיוחד. בעוד שהתרגום הישיר של שם המשחק הוא "חתול סמטה", אני חושב ש"חתול רחוב" תופס את רוח המשחק טוב יותר בעברית.

במשחק היצירתי אנחנו משחקים חתול רחוב בשם פרדי (משהו שלא ידענו בעידן שלפני הוויקיפדיה), המנסה לזכות בלבה של חתולת בית אלגנטית בשם פליסיה. כדי לעשות זאת החתול שלנו מתגנב לדירות בבניין הסמוך לסמטה שלו, וגונב מהן חלב, מפיל כלובי ציפורים, מתחמק ממטטאים ומעורר בלאגן משעשע מאוד.

המשחק, בן 4 צבעים, קובע שעון עבור עצמו כך שמהירות המחשב שלכם לא "הורסת" את המשחק, וזה משהו שנדיר היה לראות ב-1983/4 (שאפו). המשחק שוקל 38KB, וזה מדהים לחשוב כמה גיימפליי איכותי ומגוון יש פה, על כל כך מעט מקום.

"חתול רחוב" מחזיק מעמד מצוין גם היום ופשוט כיף אדיר לשחק בו! אז כשיהיו לכם כמה דקות פנויות, שקלו לעשות סיבוב ב-Alley Cat. אפשר למצוא אותו בכל אתרי ה-Abandonware, כולל מסע אל העבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *