מתגעגעים לחלונות 95? זה בשבילכם.

אם יוצא לכם להריץ משחקי רטרו מדי פעם, בטח נתקלתם  במשחקים שאי אפשר להריץ ב-DosBox (מתקבלת הודעת "המשחק הזה לא יכול לרוץ במצב דוס!") אבל מצד שני, אי אפשר להריץ על מערכות חדשות. משחקים כאלה דורשים מערכת חלונות של 32 או אפילו 16 ביט. שזה אומר: לא מספיק ישן בשביל לרוץ על דוסבוקס, לא מספיק חדש בשביל לרוץ על Windows 8.

בשביל לפתור את זה, אחד הגולשים בקהילת "מסע אל העבר" הכין חבילה להורדה חינמית, הכוללת את חלונות 95 בעברית בלי צורך בהתקנה. פשוט להוריד ולהריץ. חוץ מהנוסטלגיה של שימוש בחלונות 95 (ויש הרבה נוסטלגיה), זה גם שימושי למשחקים שלא מוכנים לרוץ בשום דרך אחרת.

ואיך מעבירים קבצים מהמחשב שלנו למערכת חלונות 95 המדומה? אה, דרך נורטון קומנדר כמובן!

נורטון הוא אחד מסיירי הקבצים הכי טובים שיצאו בימי הדוס, ויש לו עדר מעריצים שחלקם משתמשים עד היום בנורטון, בגרסאות חדשות יותר שנועדו למערכות מודרניות. NC5.0 נכלל בחבילה הזאת ככלי להעברת קבצים, אבל עבורי הוא סיפק בידור הרבה מעבר לחלונות 95. בדיוק כמו שהיה בימים ההם, למען האמת (השתמשתי בעיקר בנורטון עד Win98).

בכל מקרה, הלינק להורדה נמצא פה, כולל מדריך מפורט ביותר ומרשים. ואל חשש, זה הרבה יותר קל להפעלה ממה שנראה בתחילה. נסו בעצמכם, אם זה מעניין אתכם, ותוך כמה דקות תוכלו כבר לחזור בזמן!

2 thoughts on “מתגעגעים לחלונות 95? זה בשבילכם.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *